Rabu, 22 Oktober 2008

DOAKU UNTUKNYA

doaku untuk insan yang bergelar habibi

"Ya, Allah, Maha suci..Maha Kuasa ke atas sesuatu. Sesungguhnya apa yang berlaku semuanya di dalam pengetahuan dan perancangan Mu. Dan aku menyakini dan sangat percaya apa yg kulalui ini adalah apa yg Engkau rancangkan. Duhai Tuhan, andai ini yang terbaik untukku, andai dengan ujian yang kuterima ini sebagai bayaran untuk mendapatkan hidayah dan kasih sayangMu..kupohon kekuatan dan ketabahan dariMu agar ia menjadi teman disepanjang perjalanan ini...agar aku bisa bahagia agar aku tiada lagi mengharapkan yang lain selain kasih dan cintaMu. Ku amat mengerti tingginya nilai cintaMu merentasi dunia dan seisinya."

" Kemukakanlah kepadaku seorang lelaki ahli zuhud yg tidak akan membebaniku dengan urusan dunia walau sedikit pun. Aku tidak yakin engkau akan mencarinya. Demi Allah, tidak sedikitpun ada hasrat di dalam hatiku untuk menyembah dunia dan mereguk kenikmatan dengan laki-laki di dunia. Kalau memang engkau mendapatkan seorang laki-laki yg pandai menangis dan membuatku menangis, suka berpuasa dan menyuruhku berpuasa serta bersedekah, maka barulah aku boleh menikmatinya, kalau tidak, lebih baik kuucapkan selamat sejahtera kepada semua laki-laki"

khas untuk Adamku...

Tiada ulasan: