Ahad, 22 Februari 2009

BERI AKU MASA

Kuliah ari ni benar2 membuatkan aku sesak nafas, kata2 dr.roslan benar2 menusuk jantungku…menganggu emosiku…tanpa secalit senyuman aku lembarkan dengan cerita2 mnarik nya….hati aku beku….

Aku malu…itulah yang aku fikirkan sejak semlm, malu pada Allah, malu pada mak, pada ayah, pada adik, kakak, abg, sepupu2, kpda Ustazah…kepada rakan2..hajar, aisah, fadzli…..semuanya..aku tersangat malu…tidak tahu bagaimana dapat kugambarkan malu ini…dugaan yang Kau berikan terlalu besar buatku Ya Allah….

Tido lah, tolong lah tido lah…..

Ya Allah, dulu Kau pernah hilngkan matahari yang indah dariku dengan sekelip mata, hingga aku buta seketika, namun, Kau beri aku pelangi yang cantik, yang menceriakan hidupku dengan warna2nya yang cantik..kini, Kau hampir menarik pelangi itu dari ku…Kau hampir tarik ia dariku….Ya Allah, jangan Kau tarik pelangi yang cantik itu dariku Ya Allah…kerana pelangi itu keceriaanku..aku mahu hidup disinari pelangi itu…Ya Allah, aku tidak mahu mencari pelangi yang baru di puncak bukit,,cukuplah pelangi yang hampir Kau tarik ini…Ya Allah, jgn Kau tarik pelangi itu Ya Allah..aku ingin hidup di bawah sinarnya itu…..

Apa ptut aku ckp?

Aku tidak reti ingin berbicara…kelu dan sayu….yang mampu aku ckp, hanyalah dengan air mata…..ya, air mata…..

Ya Allah

Aku malu padaMu Ya Allah, aku tahu Kau tidak akan menguji aku jika aku tidak mampu untuk mengharunginya.Oleh itu Ya Allah, berilah aku kekuatan untuk ujianMu ini, berilah aku ketenangan, berilah aku kesabaran.agar aku mampu mengharungi ujian Mu ini……

Mak ayah

Adik malu pada mak ayah, malu untuk pulang mengadap mak ayah, malu untuk menempuh hari mendatang. Mak ayah, kesungguhan adik dianiya….keikhlasan adik dinoda…

Adik beradik

Aku malu pada empa semua..malu sgt.tak tahu bagaimana nak tunjuk muka. Malu dengan kesungguhanku, malu dengan kata-kataku.jangan bertanya apa yang berlaku, jangan bertanya apa sudah berlaku. Kerna aku blom bersedia untuk bercerita. Jgn harap segala kata2 ku ini terlaksana, kerana aku sendiri sudah tidak mampu, sudah mati hati. Beri aku semngt, beri aku sokongan

Saudara mara

Malu pada semua……malu untuk bertemu, malu untuk mengadap, malu untuk menjawab. Biarlah aku dgn rahsiaku, jgn bertanya apa2 padaku, kerna aku terlalu malu untuk bercerita

Rakan2

Jgn bertanya.dan jgn bertanya dan jgn bertya..

Biarkan aku skejap dgn dunia baruku.beri aku keceriaan semula, beri aku kekuatan semula….dampingi aku.jgn biarkan aku keseorg..kerana aku blom sedia untuk hidup lbh baik.

Ujian Mu kali ini terlalu susah untuk ku tempuhi….aku jadi kaku, kelu…..jgn kalian bertanya mengapa aku begini…sudah lama aku tidak begini…

Kali ini berbeza..terlalu berbeza…

i. aku terasa teraniya

ii. terasa dibohongi dan aku mempercayai

iii. terasa dipermainkan

iv. terasa diperbdohkan

v. terasa tidak tahu bagaiman mahu tempuh hari mendatang

vi. aku kaku untuk berbicara

vii. aku tidak boleh tido

viii. tiada air mata seorang kakak yg merasa kesedihan aku, mengiringi air mataku

ix. hadir kekuliah dengan mata begkak kerna tak tido bkn kerana air mata

x. muka yg sembab dan muram

Ya Allah, jika ini yang terbaik untukku. Aku menerimanya dengan redha..beri aku masa

BERI AKU MASA …………..

1 ulasan:

Ibn Ali berkata...

Oh, rupa-rupanya ada dua orang Rasyidah Othman dalam MPR.

Kak, entri kena diperkemaskan sikit. Sikit je lagi, saya tengok sekilas tadi, masih belum sedap.